Tip voor de (beginnende) hardloper!

Zoals jullie weten zet La Rocha zich in voor de CliniClowns door vanaf februari van elke bestelling een euro te doneren aan dit prachtige goede doel. Tevens verkopen we de TOET-sleutelhanger en de TOET-knuffel waarvan de opbrengst ook naar de CliniClowns gaat.

Om ervoor te zorgen dat nog meer kinderen kunnen genieten van een lach, volgen wij het avontuur van Stéphanie en Robin richting de marathon New York op 5 november 2017.

Inmiddels zijn de voorbereidingen van de fanatieke hardlopers al even van start gegaan en hebben ze al verschillende runs gelopen. Om de ervaringen met jullie te delen en ook jullie te activeren richting een run, geven wij bij deze de 1e tip weg! Misschien dat deze tip je helpt om je al zo lang uitgestelde doel dan eindelijk te bereiken. Doe je mee? En zullen we dan samen richting je misschien wel eerste wedstrijd toe leven?

Geef jezelf op voor een leuke run met vriendinnen!

Af en toe wat extra motivatie nodig? Een manier om jezelf extra te motiveren voor je hardlooptrainingen is om je in te schrijven voor wedstrijden. En nee .. dit hoef je niet alleen te doen. Zorg ervoor dat je je vrienden optrommelt om je samen in te schrijven. Een stok achter de deur, een gezamenlijk doel en je traint in ieder geval niet alleen! Daarnaast is het ook nog eens super gezellig.

De winnaarsmentaliteit die heb je, want je hebt je opgegeven voor je 1e run. Een medaille die krijg je sowieso, maar een podiumplek is niet waar je het voor doet. Zolang je toch geen kans maakt op een podiumplaats, kan je de race het beste zien als een wedstrijd met jezelf en niet tegen de andere lopers. Laat je dan ook niet opjagen en start niet te snel. als je aan het einde nog energie over hebt, kan je altijd nog een beetje versnellen. Je allereerste wedstrijd zal altijd als een overwinning voelen, ook al eindig je achteraan in het veld. Je hebt misschien nog nooit eerder deze afstand gelopen, dus trots mag je hoe dan ook zijn! Als je je gaat inschrijven, let er dan wel op dat je een afstand kiest die realistisch is bij je huidige niveau in combinatie met de tijd die je nog hebt tot aan de wedstrijd. Na je eerste wedstrijd kan je proberen om bij een volgende wedstrijd wat sneller te zijn. Dan zul je met minstens dezelfde regelmaat moeten blijven trainen. Doe de week voor de wedstrijd even ietsjes rustiger aan en luister de dagen na de wedstrijd goed naar je lichaam om te herstellen. Als je sneller of verder hebt gelopen dan normaal zou je zomaar wat meer spierpijn kunnen hebben dan je gewend bent. Hebben we je gemotiveerd? Voor welke wedstrijd ga jij je nu aanmelden?

Sportieve groetjes,

Stéphanie & Robin

   

Ben jij daarnaast ook zo nieuwsgierig geworden naar het avontuur van Stéphanie en Robin? Of wil je zelf ook een bijdrage leveren aan de CliniClowns? Volg ze dan nu via Instagram ‘Run Smile Run’.

Foto in banner en foto 2: Renée Tijdink | www.reneetijdink.nl.

Leave a Reply

Je bent nu hier